דיקור מערבי

גלגל הצלה

דיקור מערבי

כולם חשופים לכאב, ברמות שונות. חלקינו, נאבד עשתונות ואת התפקוד הפונקציונלי שלנו כבר בהתחלה. אחרים, ימשיכו בניסיון נואש לחיי יום יום רגילים, אך הכאב חזק מאיתנו, ויכריע את רובינו.

כיצד מטפלים בכאב?

כיצד מטפלים בחוסר תנועה?

האם יש אזורי כאב נפוצים?

לכל מי שקץ בכדורים נרקוטיים, זריקות פולשניות או ניתוחים, יוכל למצוא מזור במאמר זה.

כאשר אנחנו מדברים על כאב, ברב מקרים מדובר בכאב מיופאציאלי.

הכוונה לכאב, שלא ניתן לאבחן בהדמיה ובכל זאת הוא קיים. מופיע בתקופות לא קבועות, ברמות שונות, ומפריע לתפקוד בחיי היום יום.

מומחים טוענים, שזהו כאב שרירים, הנגרם בדרך כלל מעומס יתר,  הנובע מפעילות ספורטיבית, ישיבה מרובה בעבודה, תנוחה אופיינית השמורה לרופאי שיניים, קוסמטיקאיות וכו'.

כל שיטת טיפול בכאב וטווחי תנועה  צריכה להיות קשורה במחזור הדם ובהשפעתה על זרימת הדם אל המקום הפגוע.

הפיזיולוגיה יודעת לאפיין את האזור הכואב, כמקום דל בדם, בחמצן ,בחומרי מזון, בזרימה ובהובלה אטית של הדם, אם בכלל.

זו הסיבה הראשונית לכאב ולקושי תנועתי.

שיטה טיפולית המאיצה את מחזור הדם באזור הטראומה, היא ערובה להקלה.

אם נשלב את הטיפול ההוליסטי, ונדגיש שהשיפור מיטיב את כוח הרצון, החיוניות ומצב הרוח, נקבל את השלבים הראשוניים לשיקום.

עתה עלינו לשלב טיפולים נוספים כמו הידרותרפיה, שאינה מאיימת פיזית ונפשית על המטופל הסובל, כמו גם כוסות רוח, דיקור סיני, ובשלב האחרון – פיזיותרפיה לטיפול מסכם בשריר ובמפרק, על מנת  לחזקם, להארכתם ולהגמשתם וכך נגיע להבראה מלאה.

כולנו מכירים את הדיקור הסיני, אך האם שמענו על אחיו הדיקור המערבי או בשמו הדיקור היבש.

שמו נגזר מעצם פעולת הדיקור הנעשית ללא החדרת חומרים שונים, אלא מנסה להגיע לעומק השכבה השרירית או הסחוסית, ולהשפיע.

בעוד הדיקור הסיני מסתמך על אנרגיות ומרדיאנים,הדיקור המערבי או בשמו הנרדף – דיקור יבש, מושתת על ידע פיזיולוגי ואנטומי, ומבוצע רק ע"י רופאים ופיזיותרפיסטים, שהוכשרו לכך.

החדרת המחטים לעומק השריר, בחיפושינו את מעגלי הכאב שפיתח השריר באזור מוקד הכאב, תתיר את הסיבוכים בסיבים הפגועים, תעודד זרימת דם, ותביא להקלה מידית, אם גם זמנית.

לא רק טראומה פיזית גורמת לכאב. מי שנתון למתח נפשי, תאונה פתאומית, טונוס/מתח שרירי גבוהה מולד (בעיקר אצל גברים), ירגיש קשיות בעיקר בעורף ובכתפיים ויתקשה להניע אותם.

עם הזמן, חלקים אחרים בגוף יפגעו גם הם, כשיתבקשו לתפקד במקום האזור הפגוע, בנוסף לפעילותם הקבועה, לא רחוקה הדרך לשינוי ביציבה, בעמידה ובהליכה. האדם יכול לאבד שליטה בשל השיתוק הנכפה עליו ואם זו פעם ראשונה, ייקח זמן רב עד שיחליט מה עליו לעשות. זמן זה הנו קריטי, מכיוון שהשריר ממשיך להתכווץ, הכאב מוקצן, והמשבר בפתח.

גוף האדם נפגע בחיי היום באקראי. נקודת הפציעה תהיה לעולם רגישה יותר מכל חלקי הגוף. בדרך כלל תתפתח דלקת אזורית, יפגעו עצבים העוברים במקום ותתפתח הקרנה של מתח או תחושה דוקרנית לא נעימה וטורדנית, שאינה נותנת מנוח. במקרה כזה כל שיטה שתאיץ את מחזור הדם לאזור, תקל מיידית על החולה ותפרק את מעגל הכאב שקשה לחדור בעדו, בשל תהליך של התקשרות עצבים זה בזה.

עבודות בנושא מוכיחות כי התהליך הנ"ל מתקיים עם החדרת המחטים היבשות לשריר בשטח הפגיעה.

הדיקור היבש מתבצע באמצעות מחטים דקיקות, אותן מחדירים ישירות אל השריר.

הקלה תוכיח כי פגענו במטרה. חשוב להמשיך לטפל ולתכנן שילוב של עוד טיפולים מאיצי זרימת דם כמו: הידרותרפיה, כוסות רוח ועיסוי רפואי.

ב"גלגל הצלה", קליניקה להידרותרפיה ופיזיותרפיה, הגו את השילוב של הדיקור המערבי, כמו גם את שילובם של כוסות הרוח, העיסוי הרפואי וההתעמלות הבריאותית. שילוב הטיפולים נעשה מתוך אמונה גדולה כי השילוב יביא את המטופל להקלה מהירה יותר. שילוב הטיפולים הוא מגוון, מעניין ויצירתי.

ההידרותרפיה היא הראשונה בחשיפת המטופל להאצת מחזור הדם לאזור הכאב. שימוש בוואטצו, ג'יהארא, מתיחות ותרגילי נשימה מתחת למים, יהווה שלב טיפול ראשוני. ההקלה, תביא בעקבותיה תנועה ומטופל נייד יותר. בשלב השני  ייחשף  למחטים המערביות בד בבד עם המים. הוא יוכל לשפר את תפקודו בעזרת הפחתה בשעות וברמת הכאב. התמדה והכנסת סוגי טיפול נוספים, עד לתרגילי חיזוק במים והקניית מיומנות שחיה שיקומית, יסכמו את הטיפול.

לסיכום:

הדיקור המערבי, אותו דיקור יבש, הממוקד למעמקי השריר בתקווה לחשוף את נקודת הכאב, נחשב לאחד מסוגי הטיפולים, מאיצי מחזור הדם, שמומלץ להשתמש בהם על מנת להפחית כאב ולייצר תנועה.

משמעות התהליך הוא שקום. יש לזכור, ללא חיזוק, הגמשה וכושר על בסיס קבוע, המשבר יחזור וביתר שאת.

אולי יעניין אותך גם..

התעמלות במים בחורף

התעמלות במים בחורף

הכי כיף בחורף להתכרבל מתחת לשמיכה החמה, עם כוס שוקו לוהט וסרט טוב בטלוויזיה ופחות לצאת החוצה ולעשות ספורט רק שלגוף שלנו לא כל כך משנה אם חורף או קיץ. הוא זקוק לפעילות גופנית – להפעיל את השרירים, לשמן את המפרקים ולחזק את הלב. כשנכנעים לעייפות ולמזג האוויר הסגרירי ולא מפעילים את הגוף מתחילות הבעיות!

להמשך קריאה »
התעמלות במים

התעמלות במים – הספורט המומלץ לבעלי עודף משקל

פעמים רבים, אנו נשאלים מהי הפעילות הגופנית המומלצת לאדם שסובל מעודף משקל. במקרה כזה, כדאי לזכור שאנשים בעלי עודף משקל מתקשים בפעילות אירובית בגלל העומס שנוצר על המפרקים ומערכת הנשימה. כל פעילות שכזו מצריכה מהם מאמץ מוגבר שכרוך בכאב, תסכול והזעה מוגברת, לכן פעמים רבות הם נמנעים מלעסוק בפעילות גופנית, מה שעלול להוביל לעלייה נוספת במשקל ולתחושת ייאוש ותסכול.

להמשך קריאה »
התעמלות במים לגיל השלישי

התעמלות במים לגיל השלישי

אחת הבעיות של בני הגיל השלישי הוא מיעוט בפעילות גופנית בגלל מחלות כאלו ואחרות, בעיות במפרקים, לחץ דם וסכרת לא מאוזנת שעלולים לגרום לסחרחורות ומעל לכל – החשש מנפילה שעלולה לגרום לפציעות וחבלות שקשה להתאושש מהן.

להמשך קריאה »
חוג שחייה לילדים

מה הקשר בין חוג שחייה לביטחון עצמי אצל ילדים?

בגלל שהייה ממושכת בבית, מול טלוויזיה ומחשב, מספר רב של ילדים סובלים מחגורת כתפיים חלשה, מכיוון שבמקום לשחק בגני שעשועים, המחזקים את השרירים ומטפחים פעילות חברתית. לכן, יש לנו ילדים יותר חכמים, אך פחות חזקים ומפותחים פיזית ומנטלית.

להמשך קריאה »
הידרותרפיה

איך לשחרר שרירים תפוסים

למה מנוחה לא עוזרת עם שרירים תפוסים (ומה כן עוזר) פעמים רבות כשחשים כאב בשרירים, כלומר השרירים "תפוסים", התגובה המיידית היא לשכב ללא תנועה ולהמתין שהכאבים יחלפו, בד"כ בליווי משככי כאבים ולעיתים גם זריקות שמשחררות את השרירים באופן מלאכותי.

להמשך קריאה »
הידרותרפיה - גלגל הצלה

הידרותרפיה בכפר סבא

גלגל הצלה הינו מרכז הידרותרפי ופיזיותרפי, לשיקום  תינוקות, נוער ומבוגרים באמצעות שחייה טיפולית, טיפולי הידרותרפיה, פיזיותרפיה ועוד. המרכז הוקם על-ידי גבי טפרברג בשנת 1990. במרכז קיימות שתי בריכות מקורות ומחוממות, הפועלות בכל ימות השנה, וקליניקות לטיפול רפואי ופרא-רפואי, הנותנות מענה משולב לכל פתולוגיה, תחת קורת גג אחת!

להמשך קריאה »
לימוד שחיה לילדים

הקשר בין שיווי משקל לביטחון עצמי אצל ילדים

כאשר ילד ששיווי המשקל שלו לא מפותח בהתאם לגילו – הוא ירבה ליפול, יתקשה במשחקי כדור ויחוש מאוים כל פעם שתידרש ממנו פעילות מאתגרת וברור שלא יהיה מוכן לעסוק בפעילות גופנית ויתכן גם שיהיה מושא ללעג, מה שעלול להוביל לפגיעה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות שלו.

להמשך קריאה »
לימודי שחייה

למה כדאי ללמוד שחייה אצל מאמנים הידרותרפיסטים

לימוד שחייה הוא מעבר לטכניקה פשוטה, והוא תלוי במידה רבה במתאמן.ת: מה מצב השרירים, המפרקים, האם יש חולשה בחגורת הכתפיים, איך הגמישות. כאשר המפרקים נוקשים (כתוצאה מחוסר אימון, או מהגיל) יש יותר פחד ורתיעה ממים ולכן יהיה קושי לייצר תנועה במים, ולכן כדאי שהמאמן שלכם יהיה גם הידרותרפיסט שיעזור לכם לבנות את הכושר הנדרש לטובת לימוד שחייה.

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן