אירובי מים

לא רק לשחיינים לבעלי כושר גבוה
אימון אירובי פירוש חיזוק הלב והריאות. אימון זה מבוסס על צריכה תמידית של הרבה חמצן, המגרה את הלב לעבודה מאומצת, בקצב קבוע. על מנת לבנות מעגל של הכנסת חומרים איכותיים למחזור הדם, והוצאת חומרי פסולת, יש לבצע תרגילים עם הראש מתחת למים. כל אלה, בונים תנועה יעילה, בחיי היום יום, ומאפשרים ניצול שעות הפנאי ללא עייפות.

שיעורי אירובי מים הם שיעורים ממכרים (במובן החיובי של המילה), ויחד עם זאת, הגוף מתחזק, מרגישים טוב יותר, ישנים טוב יותר וסובלים פחות מבעיות שונות.

המים, מלבד היותם ידידותיים וסלחניים, ניחנים בהמון יתרונות ומשפרים מרכיבים שונים של כושר כגון: סבולת לב-ריאה, יציבות, גמישות, שיווי משקל, קואורדינציה, חיזוק שרירים וסיבולת שרירים.

יתרונותיו של אירובי מים על השיטה מחוץ למים:  

1. הפעילות במים יעילה – המים מהווים הזדמנות מצוינת לעבודה ברמות שונות של קושי. בזכות כוח הציפה,

הגוף שוקל רק כ- 10% ממשקלו ולכן אין זעזועים ופגיעה ברקמות, ובזכות כוח הגרר, כל תנועה זוכה להתנגדות, דבר המאפשר עבודה מאוזנת על השרירים להבדיל מפעילות יבשתית שבה פועלים רק כנגד כוח המשיכה ועובדים על כל שריר בנפרד. לפיכך, כל אחד מתאמן לפי יכולתו וכוח ההתנגדות פועל בהתאם לתנועות כך שככל שדוחפים חזק ומהר יותר, עוצמת ההתנגדות גוברת.

2. הפעילות במים היא חוויה – בגלל ההנאה הרבה שניתן להפיק בפעילות הייחודית הזאת, אנשים מוצאים עצמם מתגעגעים ומחכים בקוצר רוח למפגש הבא. הפעילות במים היא פשוט כייפית בפרט במדינה חמה כמו ישראל. יש משהו במים שנותן הרגשת חיות, מרץ ואנרגיה. כאשר הפעילות נעשית באופן קבוע למשך תקופה, המים מעניקים שידרוג למצבם של הגוף והנפש כפי שיודגש בהמשך.

3. יצירתיות ובריאות – במים אפשר להיות הרבה יותר יצירתיים מכיוון שהמים מאפשרים מגוון תנועות רחב ופעילות מגוונת כגון הרמת שתי רגליים בו זמנית ואפילו תנועות פשוטות כמו הליכה, ריצה, קפיצה וכדומה נעשות מאתגרות. רק במים אנשים שסובלים מבעיות גב, מבעיות מפרקים, מעודף משקל, מאוסטאופורוזיס, מסכרת או חולי לב מסוגלים להשתלב ולהנות מאימון בו הם יכולים לעשות הכל ומרגישים מצוין גם אחר כך.

4. שיפור המצב הנפשי – פעילות גופנית בכלל הוכיחה את יכולתה לשפר איכות שינה והפעילות במים משפרת אף יותר בגלל אווירת המים ועוצמתה על הגוף. כמו כן, בשל נוכחות לחץ הידרוסטאטי מתמשך על הסרעפת והריאות, ישנו שיפור ניכר בזרימת הדם, בזירוז חילוף החומרים, במניעת התכווצויות שרירים ובסיוע בנשימות עמוקות יותר.
השהייה במים משרה רוגע, מפחיתה חרדה, מתח ודיכאון! הפחתת מצבים נפשיים מאפשרת לאנשים לתפקד טוב יותר באספקטים השונים של החיים. איכות העבודה עולה, יכולת הלמידה והתקשורת הבינ-אישית.

5. שורפת קלוריות – אימון אירובי מים מוכח כיעיל ביותר בשריפת קלוריות מאחר והמים מצננים את הגוף ומסירים את הזיעה ובמקום שהגוף ישקיע אנרגיה בוויסות החום, האנרגיה מושקעת במאמץ הגופני אפילו שלא מרגישים בכך. במחקר שנערך נמצא שבשמונה דקות ריצה במים שורפים כ-77.2 אחוזים קלוריות ממחסני השומן, לעומת שמונה דקות ריצה בחוץ בהן שורפים רק 42.5 אחוזים קלוריות. כמו כן, במים ניתן להעלות את רמת הקושי ולפתח כוח סיבולת מה שהופך את הפעילות במים ליעילה במיוחד בהפחתת משקל עודף.

"האני מאמין" שלי

היות והפופולריות של אירובי מים הולכת וגדלה מיום ליום וכפי שקראתם סיבות רבות וחשובות לכך. שמתי לי יעד ליצור פעילות שתשלב מצוינות, יחס אישי והרבה הנאה. לפיכך, ההדגשים הם על מקום נכון שהוא בית חם והגבלה של כמות המשתתפים על מנת לשמור על סטנדרטים גבוהים. כבר בימי קדם ידע האדם שהמים נחוצים לקיום. ביום הראשון לבריאה, כשנבראו שמיים וארץ, המים כבר היו קיימים. שנאמר: "ורוח אלוהים מרחפת על פני המים", כך גם החיים שלנו מתחילים במים, מים הם מקור חיים שבלעדיו אי אפשר להתקיים בכל כדור הארץ, 60% מגוף האדם הם מים, רוב שטחו של כדור הארץ מכוסה במים וביהדות המים הם מקור ברכה ונותנים חיים לאדם ולכל אשר לו.
כנראה שמים הם בהחלט מהות החיים ותנועה = חיים