התעמלות במים לגיל השלישי

אחת הבעיות של בני הגיל השלישי הוא מיעוט בפעילות גופנית בגלל מחלות כאלו ואחרות, בעיות במפרקים, לחץ דם וסכרת לא מאוזנת שעלולים לגרום לסחרחורות ומעל לכל - החשש מנפילה שעלולה לגרום לפציעות וחבלות שקשה להתאושש מהן.
התעמלות במים לגיל השלישי

הסוד לאריכות ימים

פעילות גופנית חשובה מאד גם לבני הגיל הזה – חיזוק השרירים, שיפור היציבה, יציאה מהבית ומפגש עם אנשים. לכן, הפעילות הגופנית המומלצת ביותר עבורם היא במים, המים הם מרחב בטוח- אי אפשר להיפצע במים, אין סכנה באיבוד שיווי המשקל, אין עומס על המפרקים, השהייה במים מורידה לחץ מהמפרקים, מרגיעה, לא מרגישים את המאמץ הפיזי. לשם כך יצרנו את מנוי הליכה במים- כך שכל אחד יוכל להגיע וללכת במים בקצב שמתאים לכולם. שמירה על הכושר הגופני בסביבה בטוחה ונעימה, הפחתת כאבים ומפגש חברתי.

כיום מדובר רבות על התעמלות במים בתור האמצעי השיקומי הבריא ביותר, בפרט בגיל המבוגר. כשיותר קשה להפעיל את הגוף, אך חשוב להפעילו בתדירות יומית ולכן השחייה היא הכלי הנכון ביותר להשתמש בו.

הצוות שלנו שמורכב מפיזיותרפיסטים, מתאים את סגנון האימון באופן אישי לכל משתתף. בצורה זו, יאמן המשתתף את הגוף שלו ובעיקר את גבו וישיג שיפור בשיווי משקל, ביציבה וביכולת לתפקד בחיי היומיום. לפעילות הזו יש גם יתרונות נפשיים חשובים אף הם: פעילות גופנית מסייעת בהעלאת מצב הרוח, שיפור הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות, שלעיתים, בעקבות מחלות וחולשה פיזית, עלולה להישחק עם השנים.

כמו כן, אנחנו מציעים גם מנוי להליכה במים.

אולי יעניין אותך גם..

התעמלות במים בחורף

התעמלות במים בחורף

הכי כיף בחורף להתכרבל מתחת לשמיכה החמה, עם כוס שוקו לוהט וסרט טוב בטלוויזיה ופחות לצאת החוצה ולעשות ספורט רק שלגוף שלנו לא כל כך משנה אם חורף או קיץ. הוא זקוק לפעילות גופנית – להפעיל את השרירים, לשמן את המפרקים ולחזק את הלב. כשנכנעים לעייפות ולמזג האוויר הסגרירי ולא מפעילים את הגוף מתחילות הבעיות!

להמשך קריאה »
התעמלות במים

התעמלות במים – הספורט המומלץ לבעלי עודף משקל

פעמים רבים, אנו נשאלים מהי הפעילות הגופנית המומלצת לאדם שסובל מעודף משקל. במקרה כזה, כדאי לזכור שאנשים בעלי עודף משקל מתקשים בפעילות אירובית בגלל העומס שנוצר על המפרקים ומערכת הנשימה. כל פעילות שכזו מצריכה מהם מאמץ מוגבר שכרוך בכאב, תסכול והזעה מוגברת, לכן פעמים רבות הם נמנעים מלעסוק בפעילות גופנית, מה שעלול להוביל לעלייה נוספת במשקל ולתחושת ייאוש ותסכול.

להמשך קריאה »
חוג שחייה לילדים

מה הקשר בין חוג שחייה לביטחון עצמי אצל ילדים?

בגלל שהייה ממושכת בבית, מול טלוויזיה ומחשב, מספר רב של ילדים סובלים מחגורת כתפיים חלשה, מכיוון שבמקום לשחק בגני שעשועים, המחזקים את השרירים ומטפחים פעילות חברתית. לכן, יש לנו ילדים יותר חכמים, אך פחות חזקים ומפותחים פיזית ומנטלית.

להמשך קריאה »
הידרותרפיה

איך לשחרר שרירים תפוסים

למה מנוחה לא עוזרת עם שרירים תפוסים (ומה כן עוזר) פעמים רבות כשחשים כאב בשרירים, כלומר השרירים "תפוסים", התגובה המיידית היא לשכב ללא תנועה ולהמתין שהכאבים יחלפו, בד"כ בליווי משככי כאבים ולעיתים גם זריקות שמשחררות את השרירים באופן מלאכותי.

להמשך קריאה »
הידרותרפיה - גלגל הצלה

הידרותרפיה בכפר סבא

גלגל הצלה הינו מרכז הידרותרפי ופיזיותרפי, לשיקום  תינוקות, נוער ומבוגרים באמצעות שחייה טיפולית, טיפולי הידרותרפיה, פיזיותרפיה ועוד. המרכז הוקם על-ידי גבי טפרברג בשנת 1990. במרכז קיימות שתי בריכות מקורות ומחוממות, הפועלות בכל ימות השנה, וקליניקות לטיפול רפואי ופרא-רפואי, הנותנות מענה משולב לכל פתולוגיה, תחת קורת גג אחת!

להמשך קריאה »
לימוד שחיה לילדים

הקשר בין שיווי משקל לביטחון עצמי אצל ילדים

כאשר ילד ששיווי המשקל שלו לא מפותח בהתאם לגילו – הוא ירבה ליפול, יתקשה במשחקי כדור ויחוש מאוים כל פעם שתידרש ממנו פעילות מאתגרת וברור שלא יהיה מוכן לעסוק בפעילות גופנית ויתכן גם שיהיה מושא ללעג, מה שעלול להוביל לפגיעה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות שלו.

להמשך קריאה »
לימודי שחייה

למה כדאי ללמוד שחייה אצל מאמנים הידרותרפיסטים

לימוד שחייה הוא מעבר לטכניקה פשוטה, והוא תלוי במידה רבה במתאמן.ת: מה מצב השרירים, המפרקים, האם יש חולשה בחגורת הכתפיים, איך הגמישות. כאשר המפרקים נוקשים (כתוצאה מחוסר אימון, או מהגיל) יש יותר פחד ורתיעה ממים ולכן יהיה קושי לייצר תנועה במים, ולכן כדאי שהמאמן שלכם יהיה גם הידרותרפיסט שיעזור לכם לבנות את הכושר הנדרש לטובת לימוד שחייה.

להמשך קריאה »
לימודי שחייה

לימוד שחייה למבוגרים – נשימה נכונה

ידעת שנשימה נכונה גורמת לנו להיות יותר ערניים ,יעילים ורגועים?
בנשימה נכונה מכניסים יותר חמצן לריאות ומוציאים יותר חומרי פסולת.
למה כדאי לנשום נכון?
כדי שנכניס יותר חמצן ונפלוט יותר חומרי פסולת שמזיקים לגוף שלנו.
כדי להיות פחות עייפים במהלך היום וליהנות משעות פנאי ארוכות יותר. רווח מנטלי – היכולת לנשום עמוק עוזרת לאדם להתמודד עם כאבים ולהירגע במצבי מתח ולחץ.

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן