טיפים להקלה ומניעה של כאבי גב

מחקרים מראים כי כאבי גב, ברמות שונות, מטרידים את כלל האוכלוסייה מגיל 35 ומעלה. במקרים "קלים", מדובר בהגבלת תנועה ופעילות בחיי היום-יום, ובמקרים חמורים יותר - משבית הכאב את האדם מפעילותו.
שיקום גב

סיבות לכאבי גב

עזרה ראשונה היא תנאי לעצירת ההסלמה בכאבים, כשניתן לשלוט בהתקף. בכל דקה השרירים באזור הפגוע מתכווצים, מתקצרים ומתעבים, מתפתחת הגבלה בתנועה ושינוי ביציבה של האדם. לא פעם, מקור הכאב יהיה השריר ולא השלד, ומנוחה רק תחמיר את המצב. תנועה כופה על מחזור הדם להגיע למקום הפגוע עם חמצן ולסלק את חומרי הפסולת שהם גורמי כאב ראשוניים.

עמוד השדרה מורכב מחוליות, המתחברות ביניהן על ידי דיסק, אשר מצד אחד הוא זה המאפשר את מקור התנועה, ומצד שני- מהווה את מקור הכאב. עם השנים, הנוזל בתוך הדיסק פוחת והגמישות יורדת. התופעה הנפוצה בעקבות תהליך זה היא היצרות בעמוד השדרה ולחץ על חוט השדרה. הדיווחים הנפוצים של מטופלים, נוסף על כאב, כוללים קשיות, הגבלה בתנועה והקרנות לגפיים.

כיצד להקל על כאבי הגב?

טיפ קטן שיכול לסייע ולשחרר כאבים הינו הנעה פשוטה ועדינה של חגורת הכתפיים, המותניים והירכיים- גלגול והטיית הראש לכיוונים שונים, פריסת הידיים והנעתן במעגלים, מתיחת הכתפיים, עבודה עם כפות הידיים להקלה על כאבים בעמוד השדרה הצווארי, הנעת האגן, הרגליים, מתיחה והנעה של הגוף כולו. המטרה היא להניע את מחזור הדם אל האזור הכואב, דבר אשר יאפשר תזוזה של השרירים והשלד, וישחרר את המפרק לתחושה של הקלה. למעשה, מתפתח דו שיח בין הכאב והשרירים וככל שנייצר יותר תנועה במשוואה הזאת נפחית את הכאב. ברוב המקרים, זהו הפתרון לבעיה, אלא אם כן הגוף עבר טראומה והנזק טעון טיפול עמוק יותר.

מה לא לעשות כשסובלים מכאבי גב?

בניגוד למקרים של מחלה או חולשה של הגוף, בהם מומלץ לאפשר לגוף לנוח, כאבי גב אינם שפעת! תנועה הינה התרופה היעילה ביותר לכאבי גב, כמו גם ליתר מפרקי הגוף. יתר על כן, זוהי האפשרות שלנו לבחון אם הפגיעה שטחית וניתנת לטיפול עצמי, או שיש לפנות לגורמים רפואיים. עם תום ההתקף, לא יזכור לנו הגוף את חסד ההקלה, לכן יש להמשיך ולתחזק- לחזק שרירים ולשפר טווחי תנועה של המפרקים.

האמור לעיל הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה תחליף לאבחון וטיפול רפואי!

אולי יעניין אותך גם..

התעמלות במים בחורף

התעמלות במים בחורף

הכי כיף בחורף להתכרבל מתחת לשמיכה החמה, עם כוס שוקו לוהט וסרט טוב בטלוויזיה ופחות לצאת החוצה ולעשות ספורט רק שלגוף שלנו לא כל כך משנה אם חורף או קיץ. הוא זקוק לפעילות גופנית – להפעיל את השרירים, לשמן את המפרקים ולחזק את הלב. כשנכנעים לעייפות ולמזג האוויר הסגרירי ולא מפעילים את הגוף מתחילות הבעיות!

להמשך קריאה »
התעמלות במים

התעמלות במים – הספורט המומלץ לבעלי עודף משקל

פעמים רבים, אנו נשאלים מהי הפעילות הגופנית המומלצת לאדם שסובל מעודף משקל. במקרה כזה, כדאי לזכור שאנשים בעלי עודף משקל מתקשים בפעילות אירובית בגלל העומס שנוצר על המפרקים ומערכת הנשימה. כל פעילות שכזו מצריכה מהם מאמץ מוגבר שכרוך בכאב, תסכול והזעה מוגברת, לכן פעמים רבות הם נמנעים מלעסוק בפעילות גופנית, מה שעלול להוביל לעלייה נוספת במשקל ולתחושת ייאוש ותסכול.

להמשך קריאה »
התעמלות במים לגיל השלישי

התעמלות במים לגיל השלישי

אחת הבעיות של בני הגיל השלישי הוא מיעוט בפעילות גופנית בגלל מחלות כאלו ואחרות, בעיות במפרקים, לחץ דם וסכרת לא מאוזנת שעלולים לגרום לסחרחורות ומעל לכל – החשש מנפילה שעלולה לגרום לפציעות וחבלות שקשה להתאושש מהן.

להמשך קריאה »
חוג שחייה לילדים

מה הקשר בין חוג שחייה לביטחון עצמי אצל ילדים?

בגלל שהייה ממושכת בבית, מול טלוויזיה ומחשב, מספר רב של ילדים סובלים מחגורת כתפיים חלשה, מכיוון שבמקום לשחק בגני שעשועים, המחזקים את השרירים ומטפחים פעילות חברתית. לכן, יש לנו ילדים יותר חכמים, אך פחות חזקים ומפותחים פיזית ומנטלית.

להמשך קריאה »
הידרותרפיה

איך לשחרר שרירים תפוסים

למה מנוחה לא עוזרת עם שרירים תפוסים (ומה כן עוזר) פעמים רבות כשחשים כאב בשרירים, כלומר השרירים "תפוסים", התגובה המיידית היא לשכב ללא תנועה ולהמתין שהכאבים יחלפו, בד"כ בליווי משככי כאבים ולעיתים גם זריקות שמשחררות את השרירים באופן מלאכותי.

להמשך קריאה »
הידרותרפיה - גלגל הצלה

הידרותרפיה בכפר סבא

גלגל הצלה הינו מרכז הידרותרפי ופיזיותרפי, לשיקום  תינוקות, נוער ומבוגרים באמצעות שחייה טיפולית, טיפולי הידרותרפיה, פיזיותרפיה ועוד. המרכז הוקם על-ידי גבי טפרברג בשנת 1990. במרכז קיימות שתי בריכות מקורות ומחוממות, הפועלות בכל ימות השנה, וקליניקות לטיפול רפואי ופרא-רפואי, הנותנות מענה משולב לכל פתולוגיה, תחת קורת גג אחת!

להמשך קריאה »
לימוד שחיה לילדים

הקשר בין שיווי משקל לביטחון עצמי אצל ילדים

כאשר ילד ששיווי המשקל שלו לא מפותח בהתאם לגילו – הוא ירבה ליפול, יתקשה במשחקי כדור ויחוש מאוים כל פעם שתידרש ממנו פעילות מאתגרת וברור שלא יהיה מוכן לעסוק בפעילות גופנית ויתכן גם שיהיה מושא ללעג, מה שעלול להוביל לפגיעה בביטחון העצמי ובתחושת המסוגלות שלו.

להמשך קריאה »
לימודי שחייה

למה כדאי ללמוד שחייה אצל מאמנים הידרותרפיסטים

לימוד שחייה הוא מעבר לטכניקה פשוטה, והוא תלוי במידה רבה במתאמן.ת: מה מצב השרירים, המפרקים, האם יש חולשה בחגורת הכתפיים, איך הגמישות. כאשר המפרקים נוקשים (כתוצאה מחוסר אימון, או מהגיל) יש יותר פחד ורתיעה ממים ולכן יהיה קושי לייצר תנועה במים, ולכן כדאי שהמאמן שלכם יהיה גם הידרותרפיסט שיעזור לכם לבנות את הכושר הנדרש לטובת לימוד שחייה.

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן